Waco YMF-5C: polomaketa akrobata

Další novinkou v nabídce Phoenix Model, jejichž výrobky na náš trh dováží Daniel Pelikán, je pěkná polomaketa amerického akrobatického dvojplošníku Waco YMF-5C.

Firma Waco Aircraft Company, sídlící v texaském městě Waco, v třicátých letech kromě kabinových dopravních dvojplošníků a jedenapůlplošníků vyráběla také typovou řadu dvojmístných cvičných a akrobatických dvojplošníků, které se vyráběly i pro armádu pod označením PT-14. Vyvrcholením předválečné produkce byl typ akrobatický YMF z roku 1934 s prodlouženým trupem. Ačkoliv původní firma Waco po válce zanikla, touha amerických pilotů vlastnit dvojplošník ušlechtilých tvarů dala vzniknout firmě WACO Classic Aircraft, která od roku 1986 obnovila výrobu rekonstruovaného a nově certifikovaného modelu YMF-5.

Model od Phoenix Model je klasické celobalzové konstrukce pro pohon dvoudobým motorem 12-15 ccm, čtyřtaktem 15-20 ccm, benzínovým motorem 15 ccm, nebo elektromotorem třídy AXI 4130. Určen je pilotům, spolehlivě zvládajícím létání s akrobatickými modely. Trup je klasické konstrukce z balzy a lehké překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru typu NACA s charakteristickými „boulemi“ krytů vahadel ventilů. Spalovací motor se montuje na lože ukotvené na překližkovou motorovou přepážku, jež je součástí pevného skříňového „jádra“ trupu. V něm je také vytvořen prostor pro palivovou nádrž. Pro instalaci elektromotoru v zadní montáži je ve stavebnici dodávána přídavná motorová přepážka s distančními sloupky. Serva směrovky, výškovky a plynu se nacházejí v trupu nad spodním křídlem. Kormidla jsou ovládána pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly. Horní část trupu je odnímatelná pro snadný přístup k elektronice popř. pro vkládání pohonného akumulátoru.

Dvoudílná křídla s polosouměrným profilem mají klasickou konstrukci s tuhým potahem torzní skříně. Spodní křídlo se nasouvá z boku na duralovou trubkovou spojku a zajišťuje šrouby. Horní křídlo je upevněno na duralových vzpěrách šrouby. Křidélka jsou ovládána nezávisle párem serv uložených ve spodním křídle, křidélka horního křídla jsou připojena drátovými táhly. Ocasní plochy jsou konstrukční s potahem nažehlovací fólií. Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou, spřaženou se směrovkou, má duralové hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty. Součástí stavebnice jsou i laminátové kryty kol. Celý model je potažen nažehlovací fólií Oracover.

Pro ovládání modelu je potřebovat nejméně čtyřkanálová RC souprava, ideální je aspoň šestikanálová počítačová souprava, umožňující nezávislé ovládání křidélek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm, pokud hodláte použít motor na horní hranici doporučených kubatur a plánujete důkladnou akrobacii, stojí za úvahu použití silnějších 5-7 kg.cm serva.
Stavebnice obsahuje postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, hotové vzpěry křídel, plastovou maketu hvězdicového motoru, laminátové kryty kol, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, duralový podvozek, sadu příslušenství, kola, samolepky a obrázkový návod.

Rozpětí: 1 600 mm
Délka: 1 250 mm
Hmotnost: 4 600-5 100 g
Ovládané funkce: S, V, M, Kř.
Cena: 12 990 Kč

Zdroj: www.pelikandaniel.com

Uložit záložku trvalý odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *