Ju-87 Stuka: střemhlavý bombardér

Třetí pěknou polomaketou od Phoenix Model, jejichž modely jsou k nám dováženy firmou Daniel Pelikán, je Junkers Ju-87 Stuka. Stroj s křídlem lomeným do „W“ a typickým pevným „bačkorovým“ podvozkem, vrhající se s jekotem sirén takřka kolmo na bezmocné pěšáky zoufale hledající úkryt – to je Ju-87 Stuka (Sturzkampfflugzeug – střemhlavý bombardér), symbol nacistické bleskové války.

Polomaketa je opět klasické celobalzové konstrukce pro pohon dvoudobým motorem 20 ccm, čtyřtaktem 23-30 ccm, benzínovým motorem 20 ccm, nebo elektromotorem třídy AXI 4130 pro mírně pokročilé piloty. Trup je klasické konstrukce z balzy a lehké překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru s charakteristickým „podbradkem“. Spalovací motor se montuje na stavitelné plastové lože ukotvené na překližkovou motorovou přepážku, jež je součástí pevného skříňového „jádra“ trupu. V něm je také vytvořen prostor pro palivovou nádrž. Pro instalaci elektromotoru v zadní montáži je ve stavebnici dodávána přídavná motorová přepážka s distančními sloupky.

Kabina je maketově vybavená, horní část trupu je odnímatelná pro snadný přístup k palubní elektronice popř. vkládání pohonných akumulátorů. Serva směrovky, výškovky a plynu se montují do prostoru nad křídlem. Kormidla jsou ovládána pomocí lanovodů s robustními drátovými táhly. Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem má klasickou konstrukci s tuhým potahem torzní skříně. Poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou duralovou spojku a zajišťují šrouby. Maketově ztvárněná křidélka a klapky typu „Junkersovo dvojité křídlo“ jsou ovládány nezávisle třemi páry serv s krátkými přímými drátovými táhly. Ocasní plochy jsou klasické celobalzové konstrukce. Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má odpružené hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty kol. Model je potažen matnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách.

Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálovou počítačovou souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm, pro ocasní plochy stojí za uvážení použití silnějších 5-7 kg.cm serv. Stavebnice obsahuje postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, odpružený podvozek, sadu příslušenství, kola a obrázkový návod.

Rozpětí: 1 910 mm
Délka: 1 522 mm
Plocha křídla: 60,4 dm2
Hmotnost: 4 900-5 400 g
Ovládané funkce: S, V, M, Kř., Kl.
Cena: 10 990 Kč

Zdroj: www.pelikandaniel.com

Uložit záložku trvalý odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *