Extra 330SC od Gernota Bruckmanna

Žhavou novinkou od Multiplexu, jehož produkty na náš trh dováží firma Daniel Pelikán, je RC polomaketa akrobatického speciálu Extra 330. Multiplex při konstrukci tohoto modelu spojil své síly se špičkovým pilotem a konstruktérem Gernotem Bruckmannem, s designérem Mircem Percorarim a firmou Extra Aircraft

Výsledkem je model, určený pro brutální 3D freestyle akrobacii, který potěší každého zkušeného pilota. Trup modelu je zhotoven z pěnového Elaporu s promyšlenou vnitřní výztužnou konstrukcí z překližkových, laserem vyřezávaných, dílů, poskytujících modelu při nízké hmotnosti potřebnou pevnost. Tato konstrukce tvoří „páteř“ modelu, neboť nese motor, regulátor, pohonný akumulátor a podvozek.

V nabídce jsou dvě verze setu – stavebnice (KIT) a téměř k letu připravený ARF. To zmiňujeme, jelikož Extra je konstruována pro střídavý motor Permax BL-O 3520-0920 s regulátorem MULTIcont BL-55 S-BEC a dvoulistou vrtuli 14×7″ s precizním plastovým kuželem, který se upevňuje do přídě v zadní montáži. A právě toto zmíněné vybavení je součástí setu ARF, v KITu chybí

Na horní straně trupu je odnímatelný kryt (přidržovaný magnety) prostoru pro akumulátor a palubní elektroniku, jehož součástí je i průhledný kryt kabiny s naznačeným kokpitem se sedačkou a přístrojovou deskou. Serva směrovky a výškovky jsou umístěna v prostoru kabiny a kormidla ovládají lanovody – opět platí pouze pro verzi ARF.

Dvoudílné křídlo se souměrným profilem z pěnového Elaporu má velmi lehkou komorovou konstrukci s hlavním nosníkem, tvořeným uhlíkovou trubkou. Poloviny se spojují pomocí uhlíkové trubky a na místě se zajišťují speciální západkou. Pro serva křidélek jsou připraveny šachty s plastovými držáky, křidélka jsou ovládána krátkými drátovými táhly. V setu ARF jsou serva křidélek osazena.

Ocasní plochy jsou rovněž z Elaporu s lehkou komorovou konstrukcí s vnitřními balsovými výztuhami, k trupu se upevňují pomocí plastových čepů a šroubů. Všechna kormidla (včetně křidélek) jsou pro zajištění přesného a lehkého chodu zavěšena na ohebných nebo otočných závěsech.

Přistávací zařízení je pevný dvoukolový podvozek s uhlíkovými nohami a řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou. Pro povrchovou úpravu stavebnice KIT obsahuje sadu samolepek ve speciálním „osobním“ designu Gernot Bruckmann. Verze ARF je dodávána v limitované edici, kdy je již povrchová úprava modelu zcela hotová s barevným nástřikem a samolepkami ve speciální limitované edici Gernot Bruckmann s originálními logy Extra Aircraft. Autorem designu obou povrchových úprav je Mirco Percorari.

Pro napájení pohonné jednotky modelu budete potřebovat čtyřčlánkový LiPo akumulátor s kapacitou 2 600-2 700 mAh a zatížitelností aspoň 35 C. Pro ovládání modelu v zásadě stačí běžná čtyřkanálová RC souprava, pro využití všech možností modelu je optimální používat aspoň šestikanálovou počítačovou RC soupravu s dvojími a exponenciálními výchylkami a mixy. V návodu najdete kromě doporučeného nastavení i speciální mixy, které rád používá Gernot Bruckmann. A závěrem jedna důležitá informace – naskladnění modelů se očekává 15. Září 2016!

Specifikace
Rozpětí: 1 150 mm
Délka: 1 200 mm
Plocha křídla: 36 dm2
Hmotnost: 1 350 g
Ovládané funkce: S, V, Kř., M
Cena KIT: 5 490 Kč
Cena ARF: 9 990 Kč

Zdroj: www.pelikandaniel.com

Uložit záložku trvalý odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *