Arrma Nero: model s RC mozkem

A je to konečně tu, čekání skončilo. Hobbico představilo nový RC model auta značky Arrma. Nese název Nero a jde o „multifunkční“ model pro různé styly jízdy a povrchy. Přísun informací jsme sledovali pozorně, původní článek z 27. 4. 2016 jsme aktualizovali třikrát a vždy přinesli nejčerstvější informace.
A včera, tedy necelý týden od poslední informace, Hobbico představilo Nera. Jde o model v měřítku 1:8, který přichází se třemi uzavíratelnými diferenciály, ale nejen tím. Novinek je celkem hodně, proto se na ně podíváme trochu podrobněji.

KONSTRUKCE
Šasi má konstrukci TVP, kdy základ tvoří dvě hliníkové bočnice. Ochranné klece jsou vyrobeny z kompozitních materiálů. U Arrmy Nero se objevují horizontální tlumiče. Tlumení je dle videí a obrázků perfektní. Na modelu se vyskytují v podstatě pouze tři typy materiálů: anodizovaný hliník, pevnostní ocel a kompozitní plast. Vpředu i vzadu jsou dvojitá ramena zavěšení, stejně jako je dvojité zavěšení nábojů kol přes kulové čepy. Hnací hřídele kombinují ocel a hliník pro co nejvyšší odolnost, nechybí ani kloubové spoje.
Konstrukce je promyšlena tak, aby byl snadný přístup nejen k přednímu a zadnímu diferenciálu, ale také k montáži motoru a pohonným bateriím. Pro baterie jsou připraveny kontejnery s odklápěcím krytem. Ten se uvolní pouhým stisknutím tlačítka, žádná závlačka.
Lože motoru je velice zajímavé, neboť v sobě integruje i nastavitelné lože pro servo řízení. Vše je vcelku uloženo uprostřed šasi a jednoduchým vyklopením dolů lze provést servis. Stejně jednoduše je možné nastavit vůli ozubených kol, pouhým dotahováním šroubku, což je vidět na jedné z fotografií. To, že je servo uloženo uprostřed spolu s motorem, je také celkem zajímavé, na fotografiích chybí bližší pohled na páku k přední nápravě. Servu samozřejmě nechybí pořádný servosaver, kombinující hliník a kompozit, a také kovové převody uvnitř.
Přístup k přednímu a zadnímu diferenciálu je jednoduchý, stačí sejmout kryt a hotovo. Zajímavostí je použití výplně krytů ve stylu včelí plástve, což známe například z rubriky 3D tisků. A jak známo, včelí plástev je velice pevná a odolná.

RC MOZEK
Nejdříve jsme se domnívali, že půjde o samosvorné diferenciály, nebo nějakou elektronickou „vychytávku“. Nakonec jde o tři celokovové uzavíratelné diferenciály. V porovnání s modely Arrma, Granite a Kraton, jde o největší a nejodolnější diferenciály, které Hobbico má – mají v průměru 47 mm. Každý diferenciál má u sebe malé servo, které jej buď uzavře, nebo nechá otevřený. Díky tomu můžete přizpůsobit náhon tomu, co potřebujete. Potřebujete jet rychle? Nechte všechny diferenciály otevřené. Chcete jezdit po zadních? Uzavřete centrální diferenciál. Chcete driftovat? Tak uzavřete centrální a zadní diferenciál. No a při uzavření všech tří diferenciálů se můžete pustit do zdolávání toho nejtěžšího terénu. K tomu dopomohou i velká kola se speciálními pneumatikami. Oním mozkem je myšlen „malý tištěný spoj“, díky kterému se výše uvedené funkce nastavují rychle, logicky a přehledně. Na volantovém vysílači Tactic TTX300 je umístěn otočný ovladač, kterým jednoduše nastavíte požadovaný styl jízdy. Na vrchu vysílače je i ilustrace, co se při které poloze ovladače stane = které diferenciály budou uzavřeny.

ELEKTRONIKA
Již jsme zmínili vysílač Tactic TTX300. Na palubě nechybí tříkanálový přijímač, který s vysílačem komunikují na pásmu 2,4 GHz. Instalován je střídavý elektromotor 2000KV, díky kterému může Nero uhánět rychlostí až 96 km/h (60 mil za hodinu). Aby se tak stalo, samozřejmě je nutné vyměnit pastorek a také napájet model dvěma tříčlánkovými LiPo akupaky, každý s minimální kapacitou 4 Ah. Pro normální ježdění si ale vystačíte s dvěma dvoučlánkovými akupaky, i tak je to ale investice, neboť nebudou v setu. Akupaky se zapojují v sérii, proto je v názvu modelu i 6S = možnost napájet až „šestičlánkem“ (2x 3S). Důležité je si dát při výběru pozor na to, jaké je u akupaků „Céčko“! Pokud použijete akumulátory s číslem nižším, než 35C, dojde k jejich poškození. Takovou porci musí krotit pořádný regulátor. Instalován je regulátor 150 A, který má chlazení externím větráčkem.

TŘEŠNIČKY NA DORTU
Pomyslnými třešničkami na dortu jsou například závlačky, držící karoserii. Ty jsou připevněny ke karoserii, takže se nestane, že by závlačka někam zapadla a už jste ji nemohli najít. Karoserie je samozřejmě nabarvená a opatřena pěknými obtisky. Druhou „třešničkou“ je pohodlný transport šest kilo vážícího a více než půl metrů dlouhého modelu. Zadní nárazník totiž současně slouží jako madlo pro přenos modelu.

Co říci závěrem?! Arrma pořádně překvapila. Nyní jsme zvědaví na cenu modelu. My ji odhadujeme na 20-25 tisíc korun. Tak uvidíme, až bude známa, jestli jsme se trefili. Určitě musíme dodat, že Arrma Nero byla včera představena v USA, proto není nutné nyní nahánět české prodejce, zda ji nemají skladem. Bude to chvíli trvat, než dorazí do Evropy, do ČR. Naše čtenáře budeme informovat. A také se budeme snažit, aby Arrma Nero prošla redakčním testem.

Zdroj: www.hobbico.com

Uložit záložku trvalý odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *